Wednesday, June 22, 2011

Luar Biasa !! ..

Assalamualaikum ,,

Alhamdulillah kita masih diberi ruang lingkup yang begitu sedikit ini , bagi meneruskan wadah dakwah serta amal kita dalam terus melayari hari-hari di muka bumi Allah ini.Masih diberi nafas yang cukup rasa nikmatnya ke atas diri setiap manusia di muka bumi ini tanpa mengira siapa kita , pangkat kita , umur , baik buruk kita ..

Sejauh mana perjalanan kita pada hari ini.Biarpun mencapai umur mencecah warga emas sekalipun , sewajibnya kita bersyukur pada yang menciptakan kita , kerna apa dan sudah pastinya kerna peluang hidup ini terus menerus diberikan pada kita . Dalam kemungkinan , dalam diam-diam kita tidak sedar bahwa kita lupa membayar semula bil-bil tunggakan kita kerna kita menggunakan perkhidmatan udara yang diberikan oleh Allah.

Alpa , leka .. sudah semestinya manusia itu memang juga pelupa.Saya juga tidak menafikan bahawa ada juga kesilapan dan kesalahan yang saya lakukan.Saya sedar , kita manusia ada kelemahan.

Susunan kehidupan amat cantik . Menjadi cantik lagi jika kita pandai menghiasi nya.Sudahkah anda membayar bil-bil tunggakan tersebut ? .. Semoga anda berjaya menyelesaikan pembayarannya.Namun tidakkah anda semua sedar jika anda tidak membayar tunggakan tersebut , Allah tetap tidak menarik semula perkhidmatan udara ini? .. Itu lah kemusykilan kita.Itulah yang kita langsung tidak terfikir.Dalam dunia , andai kita tidak membayar bil-bil eletrik , air dan selain daripada itu , pastinya perkhidmatan itu akan ditarik atau dipotong dari terus kita menikmati faedahnya.Tetapi ia berbeza sekali bagi Allah.

Luar biasa !! .. Amat Luar biasa !!..

Kenapa saya berkata begitu , jawapannya ada pada anda semua. "Maha Pemurah" , sifat Allah ..

Allah maha pemurah , kita buat jahat pun Allah tetap pemurah .Kita hina Allah pun , Allah tetap pemurah.Tetapi jangan kita ingat yang bila mana kita terus diberi peluang ini kita akan terus diberi peluang selamanya .Percayalah , Allah itu juga maha Adil.Dia pasti akan menarik nikmat yang diberikan pada kita jika kita terus "LUPA" akan dia.

"Lu kalau masuk tempat gua , gua potong lu" .. pernah atau tidak anda mendengar potongan ayat percakapan ini ? ..

Selalunya ia keluar dari mulut orang yang tidak puas hati , yang sedang marah . Dan selalunya ia juga ditujukan pada orang yang lemah , disangkakan oleh dia bahawa orang itu lemah sedangkan " dia juga sebenarnya lemah "..

Ingatlah , sekuat mana kita ..Sehebat mana seni mempertahankan diri kita.Ada silat , taekwando,karate atau apa jenis seni mempertahankan diri sekalipun , Allah itu maha Besar !! ..Kita tidak mampu menandinginya.Kebanyakan golongan manusia yang kononnya "gangster besar" ini tidak sedar bahawa kawasan-kawasan yang dikatakan tempat mereka , hak milik mereka sebenarnya hak milik ALLAH.

Saya tidak mengfokuskan kata-kata ini pada mana-mana gangster tetapi saya lebih mengfokuskan pada segolongan manusia yang ada ilmu di dada , tetapi sesekali nampak jahilnya.Realitinya terlalu banyak terjadi dalam kehidupan kita sebagai remaja .Di kolej , universiti memang perkara sebegini sering terjadi.Memperkatakan diri itu gangster , berlagak kononnya kuat sudah biasa terjadi.Maka tidak mustahillah mereka ini sebenarnya lupa dengan Allah.

Mari kita terus mencari Allah , dalam menjejakinya kita atur kehidupan agar mendapat redhanya.Jadilah HAMBA ALLAH dan jangan jadi GANGSTER BESAR.InsyaAllah hidup kita diredhai.

Menyangka diri ini "besar" , hakikatnya begitu kecil di mata "ALLAH"..
(Gambar Sebagai Perhiasan Semata-mata)..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...